Bérlői Közösség

5. pont

Az önkormányzat építsen ki átlátható panaszkezelési rendszert.

A bérlők ügyviteli elakadásait rendszer szinten vizsgálja meg az önkormányzat.

A vizsgálat eredménye legyen nyilvános, a tapasztalatokat pedig építsék be az ügyviteli rendszer fejlesztésébe.

Az önkormányzat felelőssége ezen a területen kiemelkedő. Mint tulajdonos, átruházza a vagyongazdálkodást, a lakások kezelését egy cégre, amelyik aztán nem megfelelően végzi a dolgát. A kontrollt, a felügyeletet az önkormányzatnak kell(ene) biztosítani. 

Ezt nem teszi.

A JGK átvilágításában is ezt olvashatjuk (1. rész, 7. oldal):

“Szakmai ellenőrzés hiányossága:

A JGK rendszeres szakmai ellenőrzése csak esetlegesen és tűzoltásszerűen tud megvalósulni, hiszen jelenleg a hivatalon belül a JGK szakmai ellenőrzésével egyik szervezeti egység sincs megbízva.”

A bérlők tapasztalatai teljesen egybevágnak a fenti állítással. Gyakorlatilag nincs következménye a JGK élhetetlen ügykezeléseinek, a bérlői kiszolgáltatottság továbbra is feszegeti a tűréshatárt. 

Amikor pedig már a türelmüket vesztik, és más módszerekhez folyamodnak, kilincselnek, vagy megemelik a hangukat, jön a megbélyegzés, az általánosítás. Mert ugye ezek a bérlők már megint milyenek. 

Arról vajon ki vezet dokumentációt, hogy hányszor szóltak egy dolog miatt? Hány szabadnapot vettek ki vagy kéredzkedtek el előbb a munkahelyükről, hogy intézhessék az ügyüket? Hányszor kaptak ígéretet, hogy valami most már végre történni fog? 

Amikor egy bérlő csak a küldözgetéssel, a felelősség hárításával, hitegetéssel találkozik, vajon meglepődhetünk-e, ha más utakat keres?

A jelenlegi önkormányzati panaszkezelés úgy kezdődik, hogy “írjon a  polgarmester@jozsefvaros.hu” címre, majd folytatódik az egyéni ügyek kijárásával, a mikromenedzselésekkel (egyedi ügyek támogatásával), és a fent is hivatkozott tűzoltással. Ettől a JGK működése nem lesz jobb, pedig a legfontosabb ez lenne.

Úgy tudjuk, hogy a gazdasági osztály munkatársai időközben igyekeznek kiépíteni a JGK minőségbiztosítását, de ennek konkrét hatását még nem tapasztaltuk.

Még mindig nem tudni, hogy hogyan lesz egy bérlői jelzésből panasz, azt hol lehet megtenni, és utána mi és mikor fog történni.

A fenti folyamat működése nélkül a kiszolgáltatott bérlők továbbra is a polgármester postafiókját fogják elárasztani, kilincselnek, egyéni ügykezelésre hajtanak. És lesz, amikor kiakadnak. 

Az eddigi tapasztalataik alapján így juthatnak el a céljukig, ha egyáltalán valahogy sikerül eljutniuk.

Gondoskodjon az önkormányzat a JGK által végzendő munka minőségbiztosításáról és alakítsa ki a panaszkezelés útját! 

Te is elakadtál már a JGK útvesztőjében?

Gyere el vasárnap 4-re a Mandák-házba és mondd el nekünk!