Bérlői Közösség

2. pont

Minden háznak legyen “gazdája”, előadója a JGK-nál, aki a vagyonkezelő szervezetén belül felel az információ megosztásáért és a bérlői kapcsolattartásért, ahogy a társasházak kezelését közös képviselő látja el.

A jelenlegi gyakorlat alapján teljesen ad hoc módon történik a házak felügyelete, működtetése. A bérlők az ügyfélszolgálatokon intézik az ügyeiket, jelzik a problémáikat. Mikor kinél.

A JGK-nak is van valamiféle lakásgazdálkodási koncepciója elvileg, ami alapján szintén történik néha ez-az.

Egy ház ügyeit és információit nem tárolják egy helyen, egy felelőssel, az információk csak lakásonként állnak rendelkezésre. A JGK illetékes munkatársa legtöbbször elszigetelt tudásmorzsák és szóbeszéd alapján dolgozik, a belső adminisztráció hiányosságai miatt az információ elvész. Amikor már ég a ház, nagy a baj és botrány van, akkor kezdődik a felső vezetői szintről a mikromenedzselés és ezzel a tűzoltás. 

Ahonnan a legnagyobb nyomás jön, ahol a legjobban fáj, oda fordul a figyelem. 

Így azonban csak a mikromenedzselt ügyek száma nő szinte beláthatatlan mennyiségűre, és csak az egyéni kijárás tűnik egyedül sikeres módszernek. Ezért mindenki megpróbál valahogy kapcsolatba kerülni Valakivel, aki majd képviseli a JGK-nál az Ő Ügyét. Ez a folyamat elképesztő energiát emészt fel mind a bérlők, mind a Polgármesteri Hivatal, mind a JGK részéről. Feleslegesen.

Javasoljuk, hogy minden háznak legyen dedikált “gazdája”, előadója, akinél MINDEN információ összefut az adott házzal kapcsolatban.